مقاله ها

آنچه که باید در مورد پنکک
ارسال شده توسط: حبیب زاده‌ دسته بندی : آرایشی دیدگاه : ۲ دیدگاه 1

آنچه که باید در مورد پنکک(آرایشی) بدانید:

آنچه که باید در مورد پنکک

آنچه که باید در مورد پنکک(آرایشی) بدانید:

آنچه که باید در مورد پنکک(آرایشی) بدانید: شما حتماً با پنکک ها آشنایی دارید پنکک یکی از محصولات قدیمی هستند که تاکنون استفاده شده اند.
پنکک یکی از پر مصرف ترین لوازم آرایشی در بین خانم‌ها است و هنوز هم در سبد آرایشی خانم ها جای دارد.و هنوز مصرف می شود. پنکک ها معمولاً پودرهای فشرده هستند که ممکن است با بعضی از محصولات آرایشی اشتباهی گرفته شود. اما ما با نوشتن این مقاله پنکک ها را به شما معرفی و شما را با پنکک هایی که برای پوست شما مناسب است آشنا می کنیم.

قبل از هرچیز پنکک چیست؟

پنکک هایی که در بازار موجود است پودر های فشرده ای هستند در قالب یک کیک که با استفاده از یک پد می توان آن را بر روی پوست پخش کرد. پنکک ها از خانواده کرم‌پودرها هستند و به خاطر خاصیت پودری که دارند برای پوست چرب مناسب هستند زیرا باعث جذب چربی پوست و رطوبت رسانی کافی روی پوست میشوند.
انواع پنکک های موجود در بازار:
پنکک ها به دو گروه تقسیم می شوند:
1- پنکک بر پایه آب
2- پنکک بر پایه چربی
پنکک برپایه آب:
این پنکک ها معمولا برای پوست هایی مورد استفاده است که چرب هستند و از چرب شدن بیش از اندازه پوست جلوگیری می کنند.و به اصطلاح پنکک یا آرایش روی پوست نمی ماسد.
پنکک بر پایه چربی:
مخصوص افرادی است که پوست خشک دارند و این پنکک روی پوست خشک بهتر می‌نشیند و نمی ریزد.

 

آنچه که باید در مورد پنکک

آنچه که باید در مورد پنکک(آرایشی) بدانید:چه پنککی متناسب با پوست شماست؟

اول باید بدانید که پوست شما چه نوع پوستی است، چرب ، خشک یا معمولی
قبلا می گفتند پنکک گزینه مناسب برای پوستهای چرب است، چون باعث جذب چربی اضافه پوست میشود و به راحتی روی پوست می‌نشیند.
باید بگوییم پنکک عیوب پوست صورت شما را می پوشاند و باعث می شود در طول روز پوست شما کمتر براق باشد و پوست شما ظاهری مات داشته باشد.
بخصوص افرادی که دارای پوست چرب هستند میتوانند براحتی از پنکک استفاده کنند زیرا پنکک چربی پوست را جذب کرده و احتمال ریزش مواد آرایشی را کاهش می‌دهد و همین مسئله باعث زیبایی دو چندان صورت و چهره می شود.

 

آنچه که باید در مورد پنکک

آنچه که باید در مورد پنکک(آرایشی) بدانید: پنکک چه کاربردهای دارد؟

1- باعث دوام آرایش
2- کاهش چربی پوست
3 اصلاح آرایش
افزایش دوام آرایش:
بعد از اینکه کرم پودر، کانسیلر و پرایمر استفاده شد پنکک گزینه مناسبی برای تثبیت آرایش می باشد و آرایش و دوام بیشتری خواهد داشت.
کاهش چربی پوست:
اگر پوست شما چرب و براق است و همچنان وقتی آرایش میکنید صورت براقی دارید از پنکک استفاده کنید. زیرا با جذب چربی پوست براق بودن آن را نیز از بین می برید.
اصلاح آرایش:
یکی دیگر از کاربردهای پنکک تثبیت کردن آرایش صورت شماست.
یکی دیگر از کاربردهای پنکک در آرایش برای مات کردن رژ لب یا حجیم کردن مژه ها می باشد.

بعضی‌ها سوال می‌پرسند که چرا پنکک روی پوست ما می ماسد؟

1- استفاده از کرم پودر مرغوب و مناسب که به خوبی روی پوست شما می نشیند و عیوب صورت شما را می پوشاند و جذب پوست شما می‌شود این مسئله باعث نماسیدن پنکک بر روی صورت خواهد شد.
2- برای اینکه پنکک به راحتی روی پوست شما بنشیند بهتر است از یک اسفنج مرطوب استفاده کنید این کار باعث می‌شود که یکنواخت روی پوست پخش شود و همین مسئله باعث می‌شود که پنکک روی پوست نماسد.فقط توجه داشته باشید اسفنج بیش از حد مرطوب و خیس نشود زیرا این کار باعث می‌شود که پنکک به صورت یکنواخت روی پوست پخش نشود.
1- اگر پوست خشکی دارید قبل از آرایش صورت خود را شسته و به خوبی مرطوب کنید و از یک پرایمر مناسب استفاده نمایید تا رطوبت لازم به پوست شما رسیده و باعث دوام و ماندگاری پنکک و آرایش صورت شما شود.

2- برای نماسیدن پنکک آن را به طور یکنواخت روی پوست صورت پخش کنید و دقت کنید در یک قسمت ترا کم بیش از حد وجود نداشته باشد. و پس از مالیدن اجازه دهید تا کاملاً خشک شود و اگر احساس کردید که در بعضی قسمتها یکنواخت پخش نشده است با یک دستمال مرطوب مقادیر اضافی آن را پاک کنید.
3- یکی دیگر از عواملی که باعث ماسیدن پنکک روی پوست می شود به خاطر استفاده نادرست و یا استفاده از مواد آرایشی و محصولات نامرغوب می باشد. که بهتر است برای اینکار اول نوع پوست خود را بشناسیم و بعد با توجه به پوست خود پنکک مورد نظر را انتخاب کنیم.

آیا می توان پنکک آرایشی را به همراه کرم ضد آفتاب استفاده کرد؟

شاید برای خیلی ها این سوال پیش آمده باشد که آیا می‌توانیم بعد از ضد آفتاب از پنکک استفاده کنیم؟ بله میتوانید از پنکک استفاده کنید اما استفاده از پنکک آرایشی بر روی کرم های ضدآفتاب اثر بخشی و تاثیرگذاری ضدآفتاب را کم می‌کند و باعث باز شدن منافذ پوست میشود.
بهتر است از ضدآفتاب هایی استفاده کنید که خاصیت کرم پودری داشته باشند تا نیاز نباشد هم از پنکک و هم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

آنچه که باید در مورد پنکک

آنچه که باید در مورد پنکک(آرایشی) بدانید:طرز استفاده از پنکک:

1- اول از هر چیزی موهای خود را ببندید تا در موقع آرایش اذیت تان نکند.
2- صورت وگردن خود را از هرگونه آرایش پاک کنید بعد مرطوب کننده بزنید در صورتی که پوست خشکی دارید به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده به طور کامل جذب پوست شود. لازم به ذکر است میتوانید قبل از آرایش از پرایمر هم استفاده کنید.
3- اسفنج را با یک اسپری آب مرطوب کنید بعد آن را در پنکک قرار دهید دقت کنید که اسفنج خیلی آب نداشته باشد تا آرایشتان کثیف نشود دقت کنید آب اسفنج را به خوبی بگیرید.
4- ابتدا مناطق وسیع تر صورت مانند پیشانی و گونه ها را بزنید سپس گردن و صورت را پنکک بزنید تا صورت یک دست و زیباتری داشته باشید.
5- در انتها صورت و گردن خود را نگاه کنید تاخطی از آرایش روی صورت تان باقی نمانده باشد و همه لکها و جای جوش ها پوشانده شده باشد.

پنکک طبیعی چیست؟

پنکک از ترکیبات مختلفی ساخته می شود. با توجه به اینکه از کدام برند استفاده می‌کنید ممکن است مواد اولیه مختلفی در ترکیب آن محصول باشد.
اما پنکک طبیعی چیست و چه مزایایی دارد؟
یک پنکک طبیعی خوب حاوی مواد کانی و معدنی است که برای پوست مفید هستند. مواد معدنی و کانی مانند میکا، کائولین، پودر تالک و ویتامین ها را می توان در این نوع پنکک ها پیدا کرد. مواد کانی و معدنی حاوی مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز پوست هستند که علاوه بر زیبا کردن ظاهری پوست از پیری زودرس، ایجاد چین و چروک و غیره جلوگیری می کنند.

در اینجا به شما یاد میدهیم چطوری یک پنکک خونگی مرغوب درست کنید. پنکک یکی از محصولات آرایشی پرمصرف است شاید برایتان جالب باشد که می توانید آنرا در خانه نیز بسازید. برای این منظور باید از آرد برنج استفاده کنید. برنج حاوی ویتامین های گروه b است که برای پوست بسیار مفید هستند.

آرد برنج را در درون ماهی تابه بریزید و تفت دهید دقت داشته باشید که رنگ آن باید به رنگ دلخواه و متناسب با پوستتان درآید. سپس آن را در ظرف کرم و یا پنکک بریزید و هر وقت نیاز داشتید از آن استفاده کنید به همین راحتی می توانید برای ساخت پنکک خانگی اقدام کنید و یک محصول کاملاً طبیعی و سالم را بر روی پوست خود استفاده کنید پنکک ها دو نوع هستند پنکک های مخملی ابریشمی، پنکک سنگی

 

آنچه که باید در مورد پنکک

آنچه که باید در مورد پنکک(آرایشی) بدانید:پنکک مخملی ابریشمی:

یکی از پر طرفدارترین پنکک ها است این پنکک حالتی زیبا و طبیعی روی پوست ایجاد می کند و چربی و رطوبت آن به گونه ای است که بافتی سبک و خوش حالت را روی پوست ایجاد می کند. اما مزیت پنکک مخملی ابریشمی به خاطر کیفیت بسیار بالای آن است و باعث می‌شود صورت را در حالت متعادل نگه دارد. یعنی نه باعث براق شدن پوست می شود و نه روی پوست می ماسد. علاوه بر این پوشانندگی یکنواخت و کاملی روی صورت ایجاد می‌کند. پنکک مخملی ابریشمی بهترین گزینه است و برای هر پوستی مناسب است و زیبایی را به هر چهره می دهد.

پنکک سنگی:

اولین چیزی که در مورد پنکک سنگی باید دانست این است که این پنکک نسبت به سایر پنکک های معمولی خشک تر است و چربی کمتری دارد. این پنکک رطوبت را به خود جذب می‌کند. و برای افرادی که صورت آنها زیاد دچار تغییر تعریق می شود یک گزینه مناسب و ماندگار است. پنکک سنگی بر روی پوست خشک چندان مناسب نیست و بیشتر بر روی پوست های مختلط و چرب استفاده می‌شود. همچنین برای استفاده از آن باید از پد خیس استفاده کرد. تا براحتی جذب پوست شود. البته یک نکته را باید یادآوری کنم که بهتر این است که برای خرید پنکک سنگی سعی کنید. بهترین مارک پنکک سنگی را پیدا کنید که روی پوستتان به خوبی بنشیند.

پنکک خوب چی بخریم؟

حال که پنکک را به عنوان یکی از اجزای مهم در لوازم آرایشی شناختید. حالا به این فکر می افتید که پنکک خوب چی بخریم برای اینکه یک محصول مناسب خریداری کنید باید موارد زیر را در نظر بگیرید.
1- قبل از هر چیزی نوع پوست خود را بشناسید.
2- پنککی تهیه کنید که با پوستتان سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال اگر پوست چربی دارید باید از پنکک های کم چرب و تنظیم کننده چربی با بافت سبک تر استفاده کنید. و همینطور پنکک حالتی مات داشته باشد تا براقی صورت را بگیرد.
3- برای خرید هر محصول آرایشی از جمله پنکک باید سراغ بهترین مارک های آرایشی بروید که از کیفیت آن محصول اطمینان داشته باشید.
4- رنگ پنکک معمولاً باید یک یا دو درجه از پوستتان روشن تر یا تیره تر باشد. یکسری از افراد تیره دوست دارند یکسری افراد رنگ روشن دوست دارند که نرمالش بستگی به رنگ پوست دارد. اگر پوست روشن است پنکک روشن و اگر پوست تیره است پنکک تیره.
سخن آخر در خصوص پنکک چیست؟
در آخر می توان گفت که اگر از پنکک های مناسب پوست خود که در متن بالا به آن اشاره کردیم استفاده می کنید. و نکاتی که ذکر شد را رعایت می نمایید. ریسک آسیب زدن به پوست خود را تا حد زیادی کاهش می دهید.

حتماً برای ما بنویسید که از چه مارکی استفاده می‌کنید. و کدوم مارک ها برای شما خوب بوده دیدگاه شما باعث میشه سایر دوستان که این مطلب رو میخونن از تجربیات شما استفاده کنند.

دیدگاه (۲)

  • نرم افزار افزایش 📈بازدید سایت پاسخ

    با سلام وبمستر عزیز پست عالی وبسایت ❤️زیبا دارید اگر تمایل به 📊افزایش بازدید بصورت 🎁رایگان داشته باشید به وبسایت ما سری بزنید
    برای دانلود نرم افزار 📈افزایش بازدید کاملا رایگان به لینک زیر بیایید👇

    https://sitebazdid.ir🌐

    🙏 مشتاقانه منتظر دیدار هستیم

    1403/02/08 در 16:40
  • چالاک حساب پاسخ

    توقع شما از یک نرم افزار حسابداری غیر از اینکه صبح براتون چایی بیاره چیه؟
    ساده باشه؟
    ارزون باشه؟
    به فروشگاه تون وصل بشه؟
    پشتیبانی عالی و دائمی داشته باشه؟
    توی حساب و کتاب دقیق باشه؟
    نیازی به هزینه پشتیبانی و تمدید سالانه نباشه؟
    هوای اقساط تون رو داشته باشه؟
    انواع گزارش و نمودار هزینه و درآمد داشته باشه؟

    به قول بازاری ها … ببر, خوشت اومد بیا بخر
    قبل از خرید مهلت تست ۵ روزه دارید. همچنین در صورتی که نیاز به راهنمایی بود دوستان ما در تیم پشتیبانی کاملا شما رو راهنمایی میکنند.

    تماس بگیرید‌ : ۰۲۱۲۸۴۲۹۵۲۲
    یا اینکه قبل از تماس سایت ما رو بررسی کنید. chalakhesab.ir

    چالاک حساب تاریخ امروز: ۲۰۲۳/۰۹/۱۹ ۰۸:۱۴:۴۷

    1402/06/28 در 11:44

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× چگونه راهنمایی تون کنم؟